måndag, september 03, 2007

Bokjuntan hos Maria

För ett par veckor sedan träffades vi hos Maria och jag tror att alla på vår bokjuntalista dök upp förutom Helena och Eva. Efter en lång inledning då vi "uppdaterade oss på varandra" pratade vi vi om årets sommarläsning.

Böcker som vi diskuterade var bl a "Den vita massajen" av Corinne Hoffman som Sofia läst i sommar. Jag såg nu att det finns två efterföljande böcker till den: "Den vita massajens dotter" och "Resan tillbaka till den vita massajen", för den som vill läsa mer. Virpi berättade att hon lyssnade på "Berlinerpopplarna" som jag bloggat om tidigare. Stieg Larssons böcker hade flera av oss läst i sommar och jag tycker att det vore kul att ha ett Stieg Larsson tema när alla som vill har hunnit att läsa hans böcker. Karin hade med sig hela sin sommarbokläsning som vi sett tidigare på bloggen och vi diskuterade bland annat Feng Shui och Marias bok "Rensa i röran". Ylva berättade att hon åter börjat lästa Per-Anders Fogelströms "stadenserie" och hade hunnit med ett några av dessa. Vad Charlotta hade läst och berättade om har jag däremot glömt bort:(

Sara hade läst "Ur kackelackors levnad" av Inger Alfvén och jag (Annelie) berättade om "Mandelkärnan" av samma författare. Jag hade till bokjuntan dessutom tömt mitt eget Inger Alfvén bibliotek som inspiration till er andra vilket slutade med att vi ska ha Inger Alfvén tema till nästa bokjunta.

Nästa bokjunta bestämdes till en tisdag i början på oktober. Bestämde vi datum?? Vi bjöd i alla fall in hos till Virpi så att vi får möjlighet att titta på deras nya hus ;)

/Annelie

1 kommentar:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Bra att du skriver Annelie! Jag minns att Charlotta berättade om "Brustna hjärtans café" som jag precis har läst ut och ska blogga om - den var väldigt mysig.