tisdag, januari 23, 2007

Kulturens hus och nästa träff

I lördags var jag och kollade läget på biblioteket på Kulturens hus. Någon riktig recension har jag inte tänkt att avlägga (även om jag bra gärna skulle vilja) för jag tycker att ni andra också ska få möjlighet att göra era egna bedömningar;)

Jag spanade däremot in möjligheterna att förlägga vår nästa bokjuntaträff där (som vi bestämde till den 20 februari.) Tyvärr stänger Kulturens hus och biblioteket klockan 19.00. Även om vi startar tidigt, måste vi dra någon annanstans efter någon timme. Dessutom var Kaféet rätt trist, torftigt och dragigt. Däremot såg restaurangen verkligen trevlig ut, men den öppnar inte på kvällstid förrän den 5:e mars. Därför föreslår jag följande alternativ:

Alt 1. Vi träffas på biblioteket och kollar in läget tillsammans ca 17.30. När vi tröttnat på det går vi till en annan restaurang på stan och äter middag tillsammans och pratar om våra historiska romaner.

Alt 2. Vi träffas på biblioteket och kollar in läget tillsammans ca 17.30. Vi äter en enklare måltid i Kaféet (macka eller sallad fanns att köpa i lördags) och åker därefter hem till någon av oss och fortsätter med bokjunteriet.

Alt 3. Vi har en vanlig bokjunta den 20/2 och träffas hemma hos någon av oss, och att vi till nästnästa bokjunta siktar in oss på biblioteksbesök och samtidigt provar på den nya restaurangen i Kulturens hus (som då har öppnat).

Vad tycker ni andra???

/Annelie

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Bra spanat Annelie!
Jag röstar för alt nr 1 eller 3.Bara det blir den 20/2 eftersom jag särskilt fixat så att jag kan vara med då ( med arb.schema)

/Sofia

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker nog att alternativ 3 låter bäst, fast alt. 1 funkar också.

/Sara

Anonym sa...

Jag håller också på alt. 3. Dags för mig att packa färdigt istället för att sitta här och "blogga"... min flight går 06:00 imorgon bitti. Ska till Chamonix en vecka :) Vi ses 20 feb. om inte förr!
/Helena

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Åååå... Helena är i Chamonix nu, vad härligt!
Däremot svårt att tycka till, alternativ 1 eller 3? Du har rätt Annelie, fiket var verkligen sterilt, vad har de tänkt på? Det var minus 25 när jag sprang in för att låna en bok och en dörr stod öppen, precis som du beskrev det.

Jag blev ju rejält varm av att springa två trappor upp klädd för minus 25. Varför är det ett sånt enormt hål i biblioteket, det var ju luftigt och fint men ändå... det hade ju räckt med två våningar om det hade varit ett mindre hål i mitten...
Nåja, nog om det. Vi kan vara hos mig den 20 februari, då behöver inte Sara cykla så långt ;-) Sedan bokar vi in middag i kulturens hus till gången efter det. Eller?

BOKJUNTAN sa...

Hej
Här kommer en liten hälsning från SMåland. Nu är det på gång med en bokjunte-filial, vi är 6 stycken till första träffen som ska hållas nästa vecka. Spännande!
Jag längtar efter att få se Kulturens hus!! Vi kommer upp till påsk, så om det går och passar får ni väldigt gärna planera in en bokjunta 7-12 april då vi befinner oss i Luleå!
Må gott,
kramar Anneli AC

Anonym sa...

Hejsan
Jag håller med er andra. Jag kommer gärna till Karin den 20:e. Jag har hittat en spännande bok men inte hunnit läsa den, så jag får nog bakläxa.

Ska jag ta med Åsa Larssons tidigare böcker till dig Ylva? Din bok har gått som en löpeld genom hela släkten och alla har gillat den.

Vi syns snart
//Ewa